Blog van de SchoolatSea site - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Seb Koster - WaarBenJij.nu Blog van de SchoolatSea site - Reisverslag uit Azoren, Portugal van Seb Koster - WaarBenJij.nu

Blog van de SchoolatSea site

Door: SchoolatSea student

Blijf op de hoogte en volg Seb

24 Maart 2013 | Portugal, Azoren

Zondag 17 maart
Onze enige dag vrij in de week, de dag waarop de film van gisteren herhaald wordt en de dag van de grote schoonmaak.
Om half 8 begon het zondagse ontbijt met wat extra’s(kiwi, tomaat en guave) Of eigenlijk om half acht stond het ontbijt op tafel en voor de meesten van ons begon het om kwart over acht. Goed te begrijpen, want gisteren draaide een film (James Bond, skyfall). Dat maakt het wat later en om een of andere reden wordt de gemiddelde slaapbehoefte van menig leerling met zo’n 2 uur verlengd hier aan boord. Na het onbijt+ kon de dag echt beginnen. De meesten deden het rustig aan en genoten van hun vrije zondag, maar zoals altijd waren er enkele waaghalzen die vol motivatie keihard aan hun schoolwerk gingen. Niet makkelijk in zo’n rumoerige salon, maar een
grote berg werk doet rare digen met mensen.
Na deze over het algemeen rustig verlopen ochtend begon de lunch met een aankonding van onze kapitein:’Na het eten gaan we Gijpen!!!’ Dus na ons bordje met pasta corbonare en rode koolsalade opgegeten te hebben, trokken we onze zeiljas aan en snelden naar buiten. De gijp verliep soepel en zo kon iedereen (behalve de wacht, die moest nog wat touwen opschieten en wachtlopen) vrij snel naar binnen om al hun energie (wat vandaag niet zo heel veel was) in de grote schoonmaak te storten.
Ondanks van alles en nog wat verliep de schoonmaak redelijk soepel en zitten we weer in een schone salon, werken we weer in een brandschone keuken en slapen we vanavond weer op een frisse kamer. Dat is toch mooi, denk ik dan zo en dat maakt een afsluiting met herhaling van de James Bond van gisteren met een extra knapperig gebakken koekje wel verdiend.

• 24 Maart 2013 - 10:38

John:

Seb is zojuist aangekomen op het eilandje Faial in de plaats Horta; Faial is een klein vulkaaneilandje, op de kaart helemaal links.