Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Seb Koster - WaarBenJij.nu Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Seb Koster - WaarBenJij.nu

Door: Johanna Wegter

Blijf op de hoogte en volg Seb

08 Februari 2013 | Cuba, Santiago de Cuba

De Regina Maris is vorige week vrijdag in Cuba aangekomen. Ze hebben even rustig aan gedaan deze week, er waren wat zieken aan boord, vandaar. Gisteren zijn ze vertrokken in groepjes van 7, plus één docent, voor een rondreis door Cuba. Ze mogen zelf bepalen waar ze naartoe gaan en hoe ze reizen. Ze hebben een bepaald budget waar ze zich aan moeten houden. En ze moeten s'avonds bij de lokale bevolking overnachten. De docent die mee is, grijpt alleen in in geval van nood, verder mogen de leerlingen alles zelf regelen en organiseren.
Ook krijgen ze nog een officiële Cubaanse rondleiding van 2 dagen. Ze worden dan per luxe touringcar vervoerd en bezoeken dan een aantal steden en musea.
Hieronder nog een blogje van de SaS site:
Vandaag mochten we voor het eerst naar Santiago toe. Omdat de binnenstad ongeveer 15 km verderop ligt gingen we met de bus. Nou ja, het was meer een truck waar we mee zijn vervoerd als vee. In Santiago aangekomen mochten we in de groepjes waarmee we de ‘’eigen reis’’ gaan maken de stad verkennen. Bij het wisselkantoor hebben we allemaal wat euro’s omgewisseld in CUC’s. Die vooral voor de toeristen zijn. Later konden we in kleine winkeltjes onze CUC’s omwisselen voor Peso’s. Peso’s zijn voor de normale bevolking. Je kan ongeveer 25 Peso’s krijgen voor 1 CUC. Voor 5 Peso kon je een pizza halen, dat betekent dat 1 pizza ongeveer 25 eurocent kost! Nadat we ons geld hadden gewisseld konden we met onze lonely planet, een reisgids, een wandeling maken door de stad. Santiago is een leuke stad met mooie gebouwen en heel veel oude auto’s.

• 18 Februari 2013 - 03:52

Margriet Meijer:

Hallo Seb,]

Jonge, wat maak jij wat mee en wat doe je een (levens)ervaring op. Met grote interesse volg ik jouw reis.
    Wat zul jij met veel verhalen thuiskomen.........
    Verder wens ik je opnieuw een goede tocht en ben benieuwd naar de volgende berichten.
    Vanuit Friesland een hartelijke groet van tante Margriet